Avsvimmad på kungsgatan

Jag fick en tid hos vårdcentralen idag och gick upp en halvtimme innan jag skulle gå dit.
Det var bara att ta på sig och gå iväg. På vägen dit blev jag väldigt varm och klibbig, första gången jag gått så här långt på länge, mådde lite dåligt när jag kom fram men fick komma in till doktorn på en gång så det var skönt.
Hon kollade på mig, och skrev lite och sa sedan att vi skulle ta en odling på halsen och så ett stick i fingret.
Visst, jag gick till provrummet och satte mig, men då slog de mig igen, fy fan va dåligt jag mår, jag var lite yr, sa det till hon som skulle ta proverna men hon tog de som en dålig bortförklaring till att jaginte ville ta proverna.

Ska jag vara ärlig ville jag inte gärna ta dom heller men nu var jag verkligen snurrig.
Jag svalde ett par gånger och gapade stort, hon stack ner två pinnar i halsen för hon skulle ha två prover, jag höll på att kräkas och slog bort handen när hon varit på första sidan, hon blev SKIT arg. Jag förklarade att jag inte mådde bra men hon vägrade lyssna och verkligen pulade ner bomullspinnen i halsen på mig.
När hon var klar med det skulle hon sticka mig i fingret, men hon var så arg så hon fullkomligt högg till.
Jag hoppade högt och sa : är du arg? jag ber om ursäkt att jag är knepig men jag mår så konstigt, det känns som att jag inte ska sitta upp.
Hon sa: Du måste förstå att jag måste göra mitt jobb. Nu är du klar, du kan gå. Doktorn hör av sig när proverna är odlade.
Jag började gå, mådde riktigt konstigt. I hissen snurrade allt. Nej tänkte jag, jag ska inte gå tillbaks till den där kärringen, jag är bara arg, ta några andetag.

Men när jag kom några meter ner på kungsgatan vid salongen Carino så slog det till, jag trillade till marken som en bowlingkäggla och låg där och sprattlade som en fisk på land. Började kräkas och folk gick bara förbi.
Jag försökte få uppmobilen och tröck lite klumpigt mellan svimningarna. Fick inte tag på någon men till sist kom ett snällt par i 40 års åldern och hjälpte den lilla förvirrade mig.
De kom ut från salongen också och de bar in mig tillsammans och la mig på en av deras massagesängar.
Jag skämdes men var så himla tacksam.

Jag har aldrig varit med om något liknande, ligga så där på gatan...
Nu mår jag iaf ännu värre och jag trodde inte det kunde vara möjligt.. Seriöst. Jag vill bara bli frisk.
När min morfar till sist kom och hämtade mig på salongen så mötte vi provtagar-sköterskan utanför.
Hade jag inte varit som en säckpotatis hade jag skällt ut henne.

Vad fick du luft ifrån?
Postat av: Stephan :-)

Stackare!

Krya på dig!



//Stephan :-)

2009-01-15 @ 15:21:23
URL: http://stevenssanningar.blogg.se/

Yada Yada Yada:

Namn:
Spara?

Mail-tjosan: (for my eyes only)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0