Blondes at work

-jag ska ALDRIG mer cykla med dig och din bror!
-Va? Vadårå.
-Ja det märks ju att ni är syskon iaf!
-Vad?
-Ni cyklar som dårar! Ut i vägfälten, över övergångställen utan att blinka och fort som fan!
-Ja...?

Therese läser på saltförpackningen och säger till mig: Man ska äta 5 gram salt varje dag
Jag: hm.. hur mycket är det?
Therese:...Jag vet inte, hur mycket är en deciliter?
Jag: Hur mycket är en tesked?
Therese: Hallå tjejer, vet ni hur mycket ett gram är?
HannaMontana: Ett gram är...ett gram?
Jag: ja men.. Hur mycket?
Therese: Hur många deciliter är det?
Linnéa: Vaa?
Jag: Hur mycket väger en tesked?
Hannamontana: ...Det beror väl på vad som är i den!
Jag...Va?...Nä meen. Salt!
Linnéa: Salt?
 Jag:Jaa salt.
Hannamontana: Varför just SALT?
Therese: För vi diskuterar salt!
Hannamontana: ....EH...
Jag: Patrik, hur mycket är ett gram?
Patrik: VA?!
Therese: Ja, hur mycket är det i ett annat mått typ.
Patrik:.... Det går tusen gram på ett kilo. Kilogram . Kilo står för tusen.
Vi: Jahaaa...
Hannamontana: Fan vad smart du är.
Patrik: ...NÄ! Det kallas allmänbildning.


Vad fick du luft ifrån?

Yada Yada Yada:

Namn:
Spara?

Mail-tjosan: (for my eyes only)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0