En önskning

För några veckor sedan, innan jag åkte till thailand ringde det på dörrren.
När jag öppnade blev jag lite chockad. Det var gud som stod där utanför.
Hur jag visste att det var gud? Det är något man bara vet när man ser honom...
Och för att han sa:
-Hej Emelie, Det är jag som är Gud.
-Herre gud! utbrast jag, men Herren Gud tog det som ett igenkändande mer än ett dåligt placerat utrop.
Jag öppnade dörren lite större i en gest för att släppa in Gud.
Han klev in i min hall och stampade av fötterna på min dörrmatta. Han hade sandaler på sig till sin vita klänning.

Vi gick in i köket och satte oss på mina höga barstolar, Gud var lång, han kunde sätta sig ner på stolen utan att hoppa upp, han var tvungen att böja på knäna.
Det var en bra stol för Honom.

Han öppnade munnen och sa:
-Emelie, jag har bestämt mig för att ge dig några önskningar. Önska dig vad du vill! När han sa det sista svepte han med handen över köket.
Jag blev såklart stum. Vad menar han? Önska mig något? Nu kan jag ju go big, det är ju Gud vi pratar om.
Han märkte min tvekan och la sin stora seniga hand på min.
-Jag vill så gärna höra vad man önskar sig nu för tiden.
Så jag började, En häftig bil, gratis konsumtion av Ostbågar resten av livet, miljontals kronor rätt in på kontot, bara få söta barn när jag väl skaffar det, en stor walk in closet fylld med kläder och skor...
Här stoppade Gud mig, han sa:
-Du kan möjligtvis inte servera mig kaffe?

Kaffe? Kaffe?! KAFFE? Jag har ju ingen kaffekokare! NEJ! Nu kommer Gud bli arg och gå.
-Tyvärr Gud, jag har inget kaffe. Gud började skrocka, när han skrattat sitt hesa mörka skratt ett tag sa han:
-Det var bra min dotter, kaffe är Djävulens dryck. Beroende framkallande, smutsigt.
Jag pustade ut, Gud bad mig fortsätta berätta om mina önskningar och när jag fem minuter senare var klar reste han sig upp.
-Tack för visiten, nu ska jag se vad jag kan göra Emelie, sa han och böjde sig när han gick igenom dörrposten.

Jag hörde inget av Gud igen, förrän idag.
Det ringde på min mobil och det var Han i andra änden.
-Emelie, jag har lagt märke till att du är sjuk? Sa Han
-Ja Gud, jag har varit sjuk sedan jag kom hem från Thailand.
-Då undrar jag, har du någon ny önskning nu?
-Jag vill bli frisk Gud, snälla hjälp mig.

-Du ser Emelie, en frisk har många önskningar, men en sjuk har bara en. Nu har du lärt dig något.





Emelie, 2009-01-13

Vad fick du luft ifrån?
Postat av: Stephan :-)

Tänkvärt! Du är bra!

//Stephan :-)

2009-01-13 @ 22:21:59
URL: http://stevenssanningar.blogg.se/

Yada Yada Yada:

Namn:
Spara?

Mail-tjosan: (for my eyes only)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0